Εισαγωγή στο Google Analytics και εγκατάσταση στο WordPress


1) Γιατί χρειάζομαι το Google Analytics;

Ίσως το πιο σημαντικό εργαλείο για κάθε webmaster είναι το Google Analytics. Προσφέρει σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τον κόσμο που μπαίνει στο site σας. Αυτή η πληροφορία σας επιτρέπει να πάρετε σωστές αποφάσεις για τεχνικά και μη, θέματα που αφορούν τη σελίδα σας.

Φυσικά το Google Analytics είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο με δεκάδες δυνατότητες που είναι δύσκολο να καλυφθούν σε ένα μόνο άρθρο. Εμείς θα εξετάσουμε τέσσερις τομείς του που έχουν το περισσότερο ενδιαφέρον για κάποιον που δεν έχει προηγούμενη επαφή με το πρόγραμμα.


2) Εγγραφή στο Google Analytics

Αρχικά πάμε στην πρώτη σελίδα του Google Analytics όπου αφού πατήσουμε το κουμπί “Start for free” θα μας ζητηθεί το email του Google account μας καθώς και ο κωδικός του. Θα χρειαστεί να συμπληρώσετε αυτά τα στοιχεία σωστά για να συνδεθείτε.

Google Analytics home page

Αφού συνδεθείτε πατήστε κάτω αριστερά στη σελίδα το κουμπί “Admin” και στη συνέχεια στο μέσο της σελίδας το κουμπί “Create property”. Στη συνέχεια θα βρεθείτε στη σελίδα με τίτλο “New property” όπου θα χρειαστεί να συμπληρώσετε τα στοιχεία του site σας. Τέλος πατήστε το κουμπί “Get tracking ID”.

Ρύθμιση Google Analytics


3) Εγκατάσταση του κατάλληλου WordPress plugin

Σειρά έχει το plugin στο WordPress το οποίο θα κάνει τη σύνδεση με το Google Analytics. Πατάμε στα αριστερά την επιλογή “Πρόσθετα” και στη συνέχεια “Νέο πρόσθετο”. Στη συνέχεια πάνω δεξιά στο πλαίσιο αναζήτησης γράφουμε “Google Analytics” και πατάμε “Εγκατάσταση τώρα” στο “Google Analytics Dashboard Plugin for WordPress by MonsterInsights”. Τέλος πατάμε το κουμπί “Ενεργοποίηση” για ενεργοποιήσουμε το νέο μας plugin.

Installing WordPress plugin

Αφού πάμε στις ρυθμίσεις του Insights plugin θα χρειαστεί να πατήσουμε το κουμπί “Authenticate with your Google account”. Ακολουθήστε την διαδικασία επιλογής του site σας και το plugin θα ρυθμίσει αυτόματα τη σύνδεση του site σας με το Google Analytics.

Configuring insights plugin

Το Google Analytics τώρα είναι ενεργό και καταγράφει δεδομένα στη σελίδα σας. Θα χρειαστεί αρκετό χρόνο μέχρι να έχετε στα χέρια σας χρήσιμα δεδομένα από το site σας. Μέχρι τότε ας ρίξουμε μια ματιά στους σημαντικότερους τομείς του προγράμματος για να ξέρετε που να ψάξετε για απαντήσεις.

4) Πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο

Πάμε πάλι στο Analytics και στα αριστερά πατάμε “Real time” και μετά “Overview”. Θα δείτε μια οθόνη που θα μοιάζει με την παρακάτω εικόνα. Πάνω αριστερά βλέπετε τους επισκέπτες που είναι ενεργοί αυτή τη στιγμή στο site σας. Πάνω δεξιά βλέπετε ένα γράφημα με τους ενεργούς επισκέπτες ανα λεπτό. Τέλος στην μέση της σελίδας θα δείτε τις πιό ενεργές σελίδες αυτή τη στιγμή.

Google Analytics Real Time

Η πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο είναι πάρα πολύ χρήσιμη σε ορισμένες κατηγορίες ιστοσελίδων. Για παράδειγμα μπορείτε να στείλετε ένα newsletter για το site σας και να παρακολουθείτε την κίνηση του site άμεσα. Επίσης πολλά sites ειδησεογραφικού περιεχομένου θα θέλουν να βλέπουν την κίνηση παράλληλα με κάποιο γεγονός που εξελίσσεται.


5) Το κοινό της σελίδας σας

Στη συνέχεια στο μενού στα αριστερά πατάμε “Audience” και μετά “Overview”. Εκεί θα δούμε ένα γράφημα που μπορούμε να παραμετροποιήσουμε με βάση το χρόνο (πάνω δεξιά). Στην κάτω μεριά του κέντρου της σελίδας θα δούμε ένα υπομενού που μας δίνει πολλές χρήσιμες πληροφορίες.

  • Language: Η γλώσσα την οποία χρησιμοποιούν οι επισκέπτες σας.
  • Country: Η χώρα από την οποία προέρχονται.
  • City: H πόλη από την οποία προέρχονται οι χρήστες σας.
  • Browser: To πρόγραμμα που χρησιμοποιούν οι χρήστες σας για να δουν το site σας. Π.χ. Google Chrome, Firefox κλπ
  • Operating system: Το λειτουργικό σύστημα των επισκεπτών: Π.χ. Windows, Android κλπ
  • Screen Resolution: Η ανάλυση της οθόνης των επισκεπτών σε pixels.

Αυτές οι πολύ χρήσιμες πληροφορίες θα σας επιτρέψουν να παραμετροποιήσετε το site σας ανάλογα με την τοποθεσία και τις τεχνικές προδιαγραφές των χρηστών σας.

Audience overview


6) Κανάλια εισόδου

Προχωράμε στα κανάλια εισόδου στο site μας. Συγκεκριμένα πατάμε την επιλογή “Acquisition” στο μενού στα αριστερά και στη συνέχεια “All traffic” και μετά “Channels”. Στην πάνω μεριά της σελίδας θα δούμε ένα γράφημα με τις επισκέψεις στο site και από κάτω την ανάλυση του ανα κανάλι εισόδου. Τα κανάλια εισόδου είναι τα εξής τέσσερα:

  • Organic search: Πρόκειται για χρήστες που προέρχονται από κάποια μηχανή αναζήτησης (κατά κανόνα το Google). Για να δούμε και ποιές λέξεις κλειδιά έψαξαν θα χρειαστεί να ρυθμίσουμε το Google Search Console. Αυτό είναι όμως ένα ξεχωριστό εργαλείο το οποίο θα δούμε αναλυτικά σε επόμενο άρθρο.
  • Direct: Πρόκειται για απευθείας επισκέψεις από χρήστες που είτε έγραψαν τη διεύθυνση του site στο browser τους, είτε πάτησαν κάποιο bookmark του site.
  • Referral: Πρόκειται για επισκέψεις από links που υπάρχουν σε τρίτα sites. Αυτός ο αριθμός είναι πολύ σημαντικός μια και σημαίνει ότι υπάρχουν links προς το site μας σε άλλες σελίδες, πράγμα που είναι πολύ σημαντικό για το SEO και την κατάταξη του site μας στο Google.
  • Social: Επισκέψεις από κοινωνικά δίκτυα όπως Facebook, Twitter, Pinterest κλπ. Αυτές οι επισκέψεις δεν είναι πολύ σημαντικές για το SEO αλλά δείχνουν ότι ο κόσμος αντιδρά θετικά στο περιεχόμενο μας και το μοιράζεται στο δίκτυο της προτίμησης του.

 Acquisition Channels

7) Τι επισκέπτονται οι χρήστες σας

Πολύ σημαντική πληροφορία αποτελεί επίσης το ποιές σελίδες στο site μας είναι οι πιο δημοφιλείς. Στο μενού στα αριστερά πατάμε “Behavior” και μετά “Site content” και “All pages”. Εδώ θα δούμε μια λίστα με τις πιο δημοφιλείς σελίδες του site μας. Πατώντας το εικονίδιο στα δεξιά της κάθε σελίδας μπορούμε να την επισκεφθούμε.

Ο λόγος που η συγκεκριμένη πληροφορία είναι πολύ σημαντική είναι γιατί μας επιτρέπει να δούμε ποιά μέρη του site μας είναι ποιό ενδιαφέροντα για τους χρήστες μας και να αλλάξουμε ανάλογα το περιεχόμενο μας. Για παράδειγμα αν έχουμε ένα κατάστημα οπτικών και δούμε ότι οι πιο δημοφιλείς σελίδες είναι για τα γυαλιά Ray Ban, ίσως να είναι καλή ιδέα να τα βάλουμε στην αρχική σελίδα ή να τα βάλουμε σε προσφορά.

Behavior Site Content


8) Συνοψίζοντας

Φτάσαμε ώς το τέλος του άρθρου στο οποίο καλύψαμε την εγκατάσταση του Google Analytics στο WordPress και είδαμε τις πιο βασικές του δυνατότητες. Τώρα είναι στο χέρι σας να χρησιμοποιήσετε τις πληροφορίες του Analytics για να κάνετε τα site σας ακόμη καλύτερα. Τέλος να θυμίσουμε ότι αν συναντήσετε δυσκολίες για την εγκατάσταση του Google Analytics στο WordPress η ομάδα της HappyByte είναι στη διάθεση σας για να σας βοηθήσει.

 

Όλα τα άρθρα